karaköy iskelesi battı,gönlüm sular altında...


yine büyükdere caddesinin gazabına uğradık bugün...

her cumartesi olduğu gibi aşiyan musiki derneğine gidecektim yine.kadıköye geçmem gerek.ama nasıl geçersin bu havada.soğuktan yada rüzgardan bahsetmiyorum.biz çanakkale poyrazının çocuklarındanız,istanbulun lodosu bize vız gelir...

mecidiyeköye gidemiyorsun,köprüden geçecek olsan adamlar zincirlikuyu girişinin orda kontakları kapatmışlar herkes birer içecek almış,araçlarının başında muhabbet ediyorlar.zaten maslakta da hala dün gece yaşanan kazanın izleri...tek çare yüzen bişeyle karşıya geçmek...

atladım dolmuşa,gidiyoruz beşiktaşa...fırtınada vapurların çalışıp çalışmadığını merak ediyorum ve soruyorum şoföre ;vapurlar çalışıyormu?
cevap:çalışıyor tabi niye çalışmasın(!)...derken minübüsün önüne rüzgarın söküp attığı bi ağaç fırlıyor!!!...daha sonra konu batan karaköy iskelesine geliyor.-karaköy iskelesi de bizim için çok büyük manevi değer taşıyor tabii,ne zaman galata köprüsünde içsek onun manzarasına doyum olmuyordu,kendisini rahmetle anıyoruz-...ne hikmetse herkes şoföre soruyor yine:"nolmuş limana?"...cevap:ben ordan geliorum,orda bişey yok yaaa(!)

ulan zaten o limanın artık orda olmaması gerekiyor,batmış o batmış!!!
şoförün bu tavrından sonra hemen en arka koltuktan cevap geliyor;"bizi böyle giderse ab ye almazlar"...
daha sonra barbarostada da bi taksiye girmenin eşiğinden dönerekte olsa limanı bulabiliyorum...

boğaz köpürmüş!
kıyıya vuran dalgalar otobüs peronlara kadar uzanıyor, çisi şeklinde yağmurlar oluşturuyor ve ben kadıköy iskelesine doğru yürüyorum...ve tam oraya vardığımda seferler iptal ediliyor...buyrun burdan yakın tarzında bir olay daha...artık tek çare üsküdar vapurlarıydı.vapurdayken sigara yakasım geldi ve çakmağımı unuttuğumu farkettim...samsum216 içen bi beyfendiden çakmak rica ettim ve şoka uğradım!!!adam sigaramı zippoyla yaktı.ilk defa gördüğüm bi kombinasyondu:samsun+zippo...bizi harbiden abye alımıcaklar galiba...

karşı kıyıda daha fazla tuhaflık-yada bana tuhaf gelen bişey- yaşamadan,musikiyi bulabiliyorum,ve tabi kafama bi iskele falan düşmeden...

şefim,çal kanunu;hicaz olsun...
firakınla yansa ten,yine vuslat dilemem...

Hiç yorum yok: